torsdag den 29. november 2007

Årets Drengetur til Dublin

Hver gang jeg nærmer mig en fødselsdag, går jeg lidt i panik! Ikke på grund af alderen der trykker, men mere fordi der skal jo planlægges eet eller andet :o). Efter at have vendt utallige scenarier i hovedet, faldt jeg over en bannerreklame for Air Lingus. Jeps! En drengerøvstur til Dublin - kunne ikke forestille mig et bedre sted at tage på pub... en hurtig rundspørge blandt logen (fra gymnasiet), og gode venner, afgjorde sagen.


Aftalen var, at vi skulle mødes i Kastrup til tidlig afgang. Det lykkes alligevel, at overraske mig med en hurtig fælles morgensamling hos Jens, hvor jeg blev overdænget med gadget-gaver (!) - hvilket bare viser hvor godt alle kender mig :o). Tak for de fantastiske gaver! Den skarpe læser vil kunne nyde de vedhæftede billeder, som blev taget mobilen jeg fik - og som blev turens tiende deltager.

Så var det afgang til Kastrup, hvor vi fik den første gode øl og en bid brød. Øllen smagte faktisk så godt, at vi var lige ved at miste vores flyafgang... drenge og planlægning ?

Nu var der lagt i kakkelovenen til 2 intensive dage i Dublin, med et program strippet for kultur, og fuldt til randen med fodboldfrokoster, pub-crawls, og hyggelige aftensmåltider i byens festcenter: Temple Bar District .


9 drenge blev indkvarteret i Iona Park (20 min. gang fra centrum) på en lille B&B, som mest bliver husket for de få timer vi fik til at sove i. Herfra startede to togter mod downtown Dublin, hvor mine forestillinger om at nå samtlige pubs led det første alvorlige knæk. Sandheden er, at hvis du snubler over dine egne fødder i Dublin, falder du med garanti ind i een pub eller bar. Vi gjorde et ihærdigt forsøg, men ...

Jeg vil huske turen for de mange sjove og skæve observationer og oplevelser. Irske mænd mangler mindst een tand og deres kvinder er et kapitel for sig... de er i hvertfald ikke selvkritiske, når de gælder valg af festlige outfits :o). Hvis man skal have en kop kaffe skal man sikre, at der er stole nok i selve kaffebaren ?! Hvis man vil være eneste fødselsdagstur eller polterabend - er Dublin ikke byen for dig. Hvis man godt kan lide at gå i byen i rolige omgivelser uden at blive forstyrret, er Dublin ikke byen for dig. Hvis man er til kulørte drinks med paraplyer, er Dublin ... ;o). Der er gang i Dublin - selv en søndag aften er pakket. Alle drikker som et hul i jorden, og med mindre man vil ende som et ringvrag er to dages druk rigeligt.


Turen endte som den egentlig startede, fest!, sing-along!, få timers søvn og en taxa tilbage til Dublin Airport. I Kastrup landte 9 meget trætte og brugte herrer. Flere, inklusiv undertegnet, skulle direkte på arbejde.

Da jeg endelig lagde hovedet på puden mandag nat, var jeg så træt og rigtig, rigtig glad.

Tak for en tur jeg vil huske i lang tid fremover!

P.S. Dette blogindlæg kunne have været meget længere, og detaljerigt. Jeg har i stedet valgt at lave en lille videodagbog (forneden) af vores Dublin-hændelser, der forhåbentlig vækker smil og cementerer minderne fra turen.


6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kanon film Kim, den er sku fin!

Anonym sagde ...

I kan alle få filmen (der er også en længere version) og billeder ved lejlighed. De fylder en del, så det bliver nok når vi ses, med mindre vi allerede har et site, hvor vi kan uploade dem? Jeg skal lige bruge lidt tid til at muge ud i dem og fjerne et par røde øjne ;o).

Unknown sagde ...

Hahaha... fed film. Eller dias-show :P

Og ja, tak for sidst det var en rigtig fed tur. Super at få mødt nogle nye mennesker og et nyt land.

Jeg er helt frisk på en lille reunion hvor vi kan drikke lidt ale, se på billeder og mindes de irske heder!

Anonym sagde ...

mega fed video.. godt arbejde "men du har sku for meget fritid...

Og tak for en kanon tur..

får stadig ros for min drukstemme ;O)

Christian Bering sagde ...

Fed video, fed tur

Anonym sagde ...

meget interessant, tak